niedziela, 1 września 2013

Niedziela na słodko: Buraczkowe ciasto czekoladowe z gruszkami w czerwonym winie



Nie ukrywam, że lubię eksperymenty kulinarne. I to ciasto jest właśnie jednym z nich. Jako, że wypróbowałam już ciasto marchewkowe, cukiniowe i rogaliki z marchewką, to nie mogłam przejść obojętnie obok ciasta z buraków. Okazało się strzałem w dziesiątkę. Od tej pory jest to moje ulubione ciasto czekoladowe. Można rzec, że jest idealne, wilgotne, zwarte i mocno czekoladowe. Z powodzeniem nada się również na torty albo muffiny (koniecznie do wypróbowania w tej postaci!). Już mam w planach zamrożenie buraków, żeby w zimie móc zrobić to ciasto.
Przepis pochodzi z tej strony.
Składniki na tortownicę 21 cm:

  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka + 1 łyżka mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 100 g czekolady
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 buraki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody
  • 3 gruszki
  • czerwone wino (u mnie wytrawne)
  • szklanka syropu cukrowego
  • kilka goździków, cynamon, kardamon, imbir
Gruszki obrać, przekroić na pół i wydrążyć. Umieścić w garnku, zalać syropem i dopełnić winem tak, żeby pokrywało owoce. Dodać przyprawy (każdej po szczypcie), dobrze wymieszać i zagotować. Gotować przez około 10 minut. Odcedzić i odstawić do ostudzenia.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Buraki ugotować i zetrzeć na tarce na oczkach do placków ziemniaczanych (powinno się otrzymać buraczaną papkę). Czekoladę wymieszać z burakami, dodać jajka, olej, wodę i dobrze wymieszać. Suche skladniki wymieszać w oddzielnej misce. Dodać do mokrych składników i dobrze wymieszać. Ciasto wyłożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu ułożyć gruszki i wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C. Piec 40-50 minut.
Przepis bierze udział w akcji:
Ewka



2 komentarze:

  1. wyślij mi na email ten link do przepisu i nazwę bloga abym cię dodała do w podsumowaniu akcji lodowej

    OdpowiedzUsuń
  2. Gruszki w winie jadłam w wersji wytrawnej, ale myślę, że w wersji słodkiej świetnie sprawdzą się w cieście :)
    dziękuję za udział w akcji Warzywa w słodyczach 2013 :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...