poniedziałek, 16 września 2013

Ravioli z cytrynową ricottą

Niedawno, przeglądając filmiki na kanale Jamie’go Olivera, natknęłam się na przepis na ravioli z ricottą i szpinakiem. Wyglądał bardzo ciekawie, dlatego postanowiłam sama coś takiego zrobić. Już chciałam zabrać się do roboty, kiedy okazało się, że w zamrażarce nie mam jednak szpinaku. Nie chcąc rezygnować z poprzedniego zamiaru, postanowiłam trochę go zmodyfikować. I tak powstał ten oto przepis. Ravioli z lekko cytrynową ricottą są naprawdę smaczne, ja jednak wolę nasze polskie pierogi. Mimo wszystko uważam, że są przyjemniejsze w przygotowywaniu :)

Składniki na ciasto:
  • 3 jajka
  • 300 g mąki
  • 1,5 łyżki oleju

Składniki na farsz:
  • 250 g serka ricotta
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 niecała łyżeczka startej skórki z cytryny
  • 1 łyżka śmietanki kremówki


Składniki na ciasto umieścić w misce lub na stolnicy i zagnieść elastyczne ciasto. Odstawić na 1 godzinę do lodówki.

Do ricotty dodać pozostałe składniki farszu i zmiksować blenderem.

Ciasto wyciągnąć z lodówki i rozwałkować na cienki placek. Przeciąć go na pół, na jednej połowie rozłożyć w ok. 2 cm odstępach po łyżeczce nadzienia. Ciasto wokół nadzienia posmarować wodą i przykryć drugim płatem. Podociskać palcami i specjalnym nożykiem wycinać kwadraciki. Ravioli wrzucać na wrzątek i gotować ok. 5 minut. Można podawać polane kremówką. Z przepisu wyszło ok. 30 sztuk.

Tutaj można zobacz, jak się wykonuje ravioli przy pomocy specjalnej maszynki.


Ewka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...