piątek, 23 sierpnia 2013

Kremowa zupa serowo-porowa



Taką zupkę miałam okazję jeść będąc ostatnio w Niemczech. Posmakowała mi na tyle, że postanowiłam ją odtworzyć w domu. Bardzo pożywna i sycąca. Podałam ją z tostami, ale polecam dodać do niej minigrzanki lub groszek ptysiowy.

 
Składniki na 3 porcje:

  • 1 l bulionu warzywnego lub mięsno-warzywnego
  • 2 średnie pory
  • trójkącik niebieskiego sera pleśniowego (u mnie 80g, ale może być większy)
  • 1 serek topiony, taki prostokątny, np. śmietankowy lub gouda
  • śmietana, mąka, pieprz
Białą część pora pokroić w półtalarki i podsmażyć na maśle do momentu aż zacznie mięknąć. Odłożyć 2-3 łyżki, a pozostałą część dodać do bulionu wraz z serami. Zagotować wszystko, a następnie zmiksować blenderem. Dodać odłożony por i zagęścić mąką oraz śmietaną, ewentualnie doprawić pieprzem. Zupa nie wymaga solenia, bo ser pleśniowy jest wystarczająco słony.


Przepis bierze udział w akcji:
Akcja Zupa Krem
Ewka




1 komentarz:

  1. Przydała by się dekoracja na zupkę, ale sam przepis wydaje się być smakowity.

    ---
    Pozdrawiam i zapraszam też do mnie: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...