piątek, 26 października 2012

Gotowanie po studencku: Serowe knedle ze śliwkami



Moja pierwsza przygoda z knedlami :) I do tego bardzo udana. Przepis bardzo szybki, smaczny i sycący, w sam raz dla studentów lubiących mączne potrawy. Polecam. Tradycyjnie wyszła jedna mega porcja lub dwie mniejsze, ponieważ knedle są naprawdę duże :)

Skorzystałam z tego przepisu.

Składniki:
  • 200 g sera białego (u mnie tłusty)
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • ½ szkl. mąki
  • 1 małe jajko
  • cukier waniliowy do smaku
  • 2 płaskie łyżeczki cukru
  • 2 śliwki (u mnie dosyć duże, okrągłe, fioletowe)
Ser zmiksować lub dokładnie rozgnieść łyżką/widelcem. Dodać jajko, cukier, masło
i mąkę (dałam tyle, żeby można było uformować knedle, ciasto trochę się kleiło). Śliwki pokroić na ćwiartki. Omączonymi rękoma formować małe placuszki, nakładać po kawałku śliwki 
i zlepiać knedle. Wrzucać do wrzącej wody i gotować ok. 5-10 minut (w zależności od rozmiaru).


Przepis bierze udział w akcji Nakarm się studencie!
Ewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...