sobota, 22 września 2012

Kebab w chlebku pita




Jestem wielką fanką kebabów (tak, wiem, że są niezdrowe :P) i dlatego to danie chciałam zrobić już od dawna. Miałam jedno podejście, ale niestety tamto mięso nie zbliżyło się zbytnio do oryginału. Jakiś czas temu natrafiłam na ciekawy kanał kulinarny na youtubie i tak znalazłam ten przepis. Trzeba na niego poświęcić trochę czasu, ale myślę, że warto. Wiadomo, nie jest to kebab z budki, ale jest naprawdę smaczny. Podaję z moimi zmianami, m.in. użyłam wołowiny (nie marzyłam nawet o dostaniu baraniny :P).
Składniki na mięso:
  • 500 g wołowiny (u mnie gulasz wołowy)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka suszonej mięty
  • szczypta oregano
  • szczypta imbiru
  • pieprz, sól
Składniki na sos pikantny:
  • 2 łyżki ketchupu
  • 2 łyżki majonezu
  • kilka kropel tabasco
Składniki na sos czosnkowy:
  • 2 łyżki majonezu
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 1 ząbek czosnku (jeśli ktoś lubi, można dać więcej)
  • malutka szczypta oregano
  • sól
Dodatkowo:
  • 5 chlebków pita (mogą być własnoręcznie zrobione, ja miałam akurat kupne)
  • 2 duże liście sałaty lodowej
  • pół małej cebuli
  • mały pomidor
  • mały ogórek (taki z ogródka, nie z tych długich)
Mięso zmielić (nie usuwać tłuszczu, bo będzie za suche), dodać przyprawy oraz czosnek 
i jeszcze raz przepuścić przez maszynkę. Dobrze wymieszać. Ubić w dłoniach, żeby usunąć powietrze. Ukształtować w stożek i ściśle zawinąć w folię aluminiową. Wstawić do lodówki 
na ok. 2 godziny.
Po tym czasie piec mięso w 180 st. C przez około 45 minut.
Następnie, odwinąć mięso z folii, nadziać na dwa patyczki/metalowe szpikulce ułożyć 
na blaszce z wyższymi bokami, tak żeby nie dotykało dna i grillować przez 30-45 min
(dla pewności można naciąć mięso i sprawdzić czy się dopiekło) w ok. 220 st. C obracając, 
co jakiś czas.
Z podanych składników przygotować sosy. Warzywa pokroić i wymieszać.
Wyciągnąć mięso z piekarnika. Nadziać na duży widelec i ścinać cienkie plasterki (podobnie, jak na tym filmiku, najlepiej zrobić to krajalnicą). Chlebki pita ponacinać, jedną stronę posmarować sosem czosnkowym, drugą sosem pikantnym. Włożyć wymieszane warzywa i pokrojone mięso. Polać sosami.
Z podanego przepisu wyszło 10 kebabów. Nie wykorzystałam całego mięsa.

 Uformowane mięso
 Mięsko zawinięte w folię
 Mięsko przygotowane do grillowania
 Sosy
Ewka

1 komentarz:

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...