wtorek, 25 grudnia 2012

Lebkuchen

Kolejny przepis na pierniczki. Tym razem nie do ozdabiania, ponieważ nie da się z nich wyciąć żadnych kształtów. Pierniki znane na całym świecie, są tradycyjnym niemieckim wypiekiem świątecznym. W komentarzach pod przepisami czytałam, że wielu osobom wyszły twarde. Dlatego też swoje piekłam krócej i są super, nietwarde, a i tak się dopiekły. Nie polewałam ich lukrem, bo nie jestem jego wielką fanką. Polecam, smaczne i trochę inne pierniczki.
Przepis z tego bloga, z moimi minimalnymi zmianami. Wg autorki wychodzi 30 sztuk, ja swoich nie liczyłam przed zjedzeniem.

Składniki:
  • 260 g mąki pszennej
  • 75 g zmielonych migdałów
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 200 ml płynnego miodu (zwróćcie uwagę, że to są ml a nie g)
  • 85 g masła
  • 1/2 szklanki posiekanej kandyzowanej skórki pomarańczowej
Suche składniki: mąkę, migdały, proszek, sodę, przyprawy wymieszać w misce.
W garnuszku z grubym dnem umieścić masło i miód, podgrzewać, mieszając, do roztopienia masła. Zdjąć z palnika i lekko przestudzić (mieszanka ma jednak być ciepła).
Do suchych składników wlać ciepłą masę maślano - miodową, dodać skórkę kandyzowaną i wymieszać (można mikserem, ja użyłam blendera), by nie było grudek. Ciasto powinno wyjść lepiące (nie dosypywać mąki). Przykryć ściereczką i odstawić do ostudzenia (zgęstnieje).
Po tym czasie z ciasta robić kulki wielkości niedużego orzecha włoskiego (najlepiej mokrymi rękoma). Układać na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia w dużych odległościach od siebie (bardzo rosną). Autorka poleca spłaszczyć kulki, ja nie musiałam, same się trochę rozlały.
Piec w temperaturze 180 st. C przez 8 minut. Lebkuchen wyciągnięte prosto z piekarnika będą bardzo miękkie, należy poczekać 2 minuty, potem przenieść je na kratkę do wystudzenia.
Ewka 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...