piątek, 20 lipca 2012

Kruche ciasteczka z rabarbarem

Przeglądając ostatnio gadżety kuchenne natrafiłam na siekaczkę do ciasta kruchego. Od razu wiedziałam, że muszę ją mieć ! :) Oczami wyobraźni  widziałam jak zagniatam nią margarynę z mąką, a potem wykrawam ciasteczka na które układam pyszniutki rabarbar. Kilka dni później z radością otworzyłam paczuszkę zawierającą ten mały przyrząd kuchenny:) Kilka kolejnych dni trwało, aż szwagier przywiezie mi rabarbar. Jednak jak tylko dostałam  to warzywo ( tak rabarbar jest warzywem wbrew pozorom) od razu zakasałam rękawy i wzięłam się do pracy. Poniżej efekty:) 

Składniki:
  • 300 gramów dowolnej mąki ( ja użyłam tortowej, ale kiedyś robiłam z krupczatką i też były pyszne)
  • 200 gramów twardego i zimnego tłuszczu ( ja dałam po 100 gramów masła i margaryny)
  • 100 gramów cukru ( zwykłego lub pudru- u mnie puder)+ trochę do posypania rabarbaru na ciasteczkach
  • 3 żółtka
  • 250 gramów rabarbaru
Mąkę przesiać na stolnicę. Na środek położyć tłuszcz i nożem lub siekaczką połączyć. Dodać żółtka i cukier. Szybko zagnieść ciasto, owinąć folią i włożyć na 30 minut do lodówki.  W tym czasie umyć, obrać i pokroić rabarbar.
Po wyjęciu z lodówki ciasto podzielić na kilka części i rozwałkowywać na uprzednio posypanej mąką stolnicy na grubość ok. 0,3-0,5 cm. Wykroić ciasteczka metalowymi wykrawaczkami nałożyć kilka kawałków rabarbaru i posypać cukrem. Piec w rozgrzanym piekarniku do rumianego koloru ( ok. 10-15 minut). Ciasteczka najlepiej smakują  ciepłe.
Smacznego!




Aga

3 komentarze:

  1. cudne te ciasteczka, bardzo lubię kruche ciastka - są idealne do kawy, a ten rabarbar pewnie delikatnie równoważy słodkość ciasta. Perfekcyjne ciacholce na weekendowe popołudnie.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...